Paris 2024. Tego widzowie Eurosportu nie zobaczyli. Dlaczego?
Igrzyska reklam

Paris 2024. Tego widzowie Eurosportu nie zobaczyli. Dlaczego?

Fot.: Depositphotos/Keitma
Nowy format w TV. Dziewczyny będą walczyć o 100 tysięcy złotych

Nowy format w TV. Dziewczyny będą walczyć o 100 tysięcy złotych

Zmiany w „LEGO Masters”. Popularna aktorka została nową jurorką

Zmiany w „LEGO Masters”. Popularna aktorka została nową jurorką

Ruszyły Letnie Igrzyska Olimpijskie Paris 2024. Już drugiego dnia wydarzenia miała miejsce zaskakująca sytuacja.

Telewizja Eurosport 1, należąca do amerykańskiego Warner Bros. Discovery, nie pokazała w całości transmisji meczu Niemcy – Japonia. W tym spotkaniu nasi zachodni sąsiedzi wygrali wynikiem 3:2. Dlaczego?

Igrzyska w TV. Za darmo i bez reklam

W Polsce prawa do transmisji telewizyjnej z Igrzysk posiadają dwie grupy medialne. Amerykański Warner Bros. Discovery dysponuje sygnałem do wszystkich wydarzeń, które mają miejsce w Paryżu. Natomiast publiczny nadawca, Telewizja Polska kupiła sublicencję na 350 godzin transmisji.

Igrzyska za darmo w TV można oglądać w TVP1, TVP2 i TVP Sport. Wydarzenia z paryskich aren są transmitowane przez cały dzień. Gospodarzami studia olimpijskiego są m.in. Paulina Chylewska, Maja Strzelczyk, Jacek Kurowski i Sylwia Dekiert. Po raz pierwszy od kilkunastu lat prowadzącym nie jest Maciej Kurzajewski, który przechodzi do Telewizji Polsat.

Warner Bros. Discovery udostępnia Igrzyska w Polsce za pośrednictwem kanałów Eurosport oraz na platformie streamingowej Max. Na wielu platformach satelitarnych i kablowych już od najniższego pakietu dostępne są stacje Eurosport 1 i Eurosport 2. Ponadto wybrane sieci telewizyjne na czas Paris 2024 udostępniły specjalne kanały Eurosport 3-9 oraz Eurosport 4K.

Igrzyska Olimpijskie bez reklam można oglądać na platformie Max. Najtańszy pakiet, który umożliwia dostęp do transmisji kosztuje 19,90 złotych miesięcznie. Polski komentarz jest dostępny przy większości wydarzeń. Można też wybrać wersję bez komentarza lub w innym języku (np. angielskim, niemieckim, hiszpańskim i czeskim).

Wpadka Eurosport podczas Paris 2024

27 lipca o godzinie 8:50 powinna rozpocząć się transmisja meczu Niemcy – Japonia. Jednak widzowie Eurosport 1 w Polsce nie zobaczyli początku wydarzenia. Wszystko przez reklamy, które zakończyły się dopiero w momencie, gdy kończono odśpiewywanie hymnu drugiego z zespołów – Niemiec.

To nie pierwsza sytuacja, kiedy to dla właściciela TVN reklamy są ważniejsze od transmisji sportowej. W 2023 roku nadawca nie pokazał medalowego zjazdu Polki – Aleksandry Król podczas Mistrzostw Świata w snowboardzie. Transmisja wróciła dopiero w momencie ogłoszenia wyników. W trakcie Igrzysk Olimpijskich Tokio 2020 nadawca zdecydował się na kilkuminutową przerwę w trakcie siatkarskiego seta. Szerokim echem obiło się przerwanie skoków narciarskich. Widzowie Pucharu Świata w Klingenthal nie zobaczyli między innymi skoku Jana Ziobry.

Właścicielem marki Eurosport jest Warner Bros. Discovery. Koncern medialny odpowiada też za kanały takie jak TVN, TTV, Metro, czy Discovery Channel.

Polecamy